All Categories
Featured
Table of Contents
Of je nu kiest voor een tweedehandsauto op benzine of op diesel, let goed op de Euronorm. De Euronormen beïnvloeden in Vlaanderen het bedrag van de belasting op inverkeerstelling en van de jaarlijkse verkeersbelasting (voor een auto met Euro 2 met dezelfde uitstoot betaal je bijvoorbeeld meer belasting dan voor een wagen met Euro 6), in Brussel of Wallonië is dat voorlopig niet het geval.
Benzines (of hybrides op benzine) worden daarbij minder snel door die LEZ-zones getroffen dan diesels (of hybrides met een dieselmotor). Terwijl op dit ogenblik in Antwerpen, Gent en Brussel nog benzines zijn toegelaten met een Euro 2-label, moet dat voor diesel minstens al Euro 5 zijn. auto verkopen duitsland. In de praktijk wil dat zeggen dat de meeste diesels van vóór 2011 enkel na betaling de LEZ in mogen
Stekkerloze, niet-oplaadbare of ‘zelfopladende’ hybrides zijn vrij gemakkelijk tweedehands te vinden. Deze modellen zijn nog steeds iets duurder dan benzine- of dieselauto’s, maar ze zijn interessant voor stadsbewoners: in de stad en in de file verbruiken ze aanzienlijk minder dan benzine- en dieselmodellen. Bovendien zijn deze hybrides weliswaar iets duurder in aanschaf, maar ze zullen je minder kosten aan onderhoud.
En bij sommige modellen (Toyota, Renault) is er geen koppeling, zodat die alvast nooit vervangen hoeft te worden (auto verkopen duitsland). Het voordeel van een plug-inhybride is dat de grote accu (oplaadbaar via een stopcontact of een laadstation) een groter zuiver elektrisch bereik biedt: we spreken algauw over 40 kilometer, en vaak nog (veel) meer
Momenteel vind je voor een betaalbare prijs op de tweedehandsmarkt alleen de eerste elektrische modellen (Nissan Leaf, Renault Zoé), die minder dan 200 kilometer reële actieradius bieden. Recentere modellen met een groter rijbereik zijn zeldzamer en nog altijd erg duur in aanschaf. Te duur zelfs om rendabel te zijn voor particulieren...
Met een elektrische auto zul je idealiter eveneens moeten investeren in een thuislaadstation (zo mogelijk gevoed door zonnepanelen om de kosten van het opladen te drukken), maar de onderhoudskosten zijn laag (geen olie, filters, riem, koppeling, versnellingsbak, enzovoort) (auto verkopen duitsland). Bovendien is een elektromotor erg betrouwbaar omdat er weinig bewegende delen zijn (geen zuigers, kleppen, turbo, enzovoort)
Vraag bij een elektrische auto in ieder geval om de accu te laten testen. De meeste constructeurs bieden een garantie van 8 jaar of 160.000 kilometer op de batterij. Als tijdens die periode de capaciteit van de batterij onder een bepaald niveau zakt (vaak is die drempel 70 procent), wordt ze gratis vervangen.
Vraag bij elektrische tweedehandsauto’s die niet onder de garantie vallen, aan de verkoper om de accu te testen. auto verkopen duitsland. Deze test, die bij een dealer kan worden uitgevoerd, heet de state of health-test (SOH). De gegevens worden meestal uit het batterijmanagementsysteem gehaald en het resultaat wordt uitgedrukt als een percentage, dat de verhouding aangeeft tussen de werkelijke capaciteit en de oorspronkelijke capaciteit
Het wil ook zeggen dat de oorspronkelijke actieradius met 10 procent is afgenomen... (auto verkopen duitsland)
De tijd vliegt voorbij. Dat zie je niet alleen aan je terugtrekkende haarlijn of grijzende slapen, maar ook aan de auto’s die binnenkort terugkomen uit de lease. Gevoelsmatig is het nog niet zo lang geleden dat heel Nederland massaal een Tesla Model 3 kocht, maar dat is vijf jaar geleden.
Wellicht waren die minder populair, maar toch zullen ook die elektrische auto’s goedkoop worden in 2025 (auto verkopen duitsland). De reden dat de Model 3 aantrekkelijk kan worden, is simpel. De Tesla Model 3 heeft een paar sterke troeven: veel vermogen, acceptabele range, ruimte voor vier personen. Het is gewoon een complete auto
Daarom keken we naar elektrische auto’s die vanaf nu ineens heel erg interessant kunnen worden qua prijs. Het zijn dus geen Tesla Model 3-concurrenten, maar wel elektrische auto’s die vanaf 2025 goedkoper worden, net als die Model 3. Eigenlijk kun je de BMW i3 het beste zien als een opvolger voor de Audi A2.
Nu er Tesla’s aankomen met betere specs voor minder geld, zullen de i3’s verder gaan zakken. Het mooie is dat je het facelift-model zelfs kunt krijgen. Tip: de i3S met 120Ah-batterij is de betere koop - auto verkopen duitsland. Die zijn nu nog 20.000 euro, maar zullen flink zakken. Gewone oudere i3-tjes komen naar verwachting ver onder de 10k
De Hyundai Ioniq is een overduidelijke Toyota Prius-kopie die in technisch opzicht verder ging dan zijn Japanse voorbeeld. De Ioniq kon je krijgen als hybride, plug-in hybride of een volledige elektrische variant. Het is niet echt een sexy auto, maar je kan met vier personen op pad. De range is net voldoende voor de meeste mensen, de accu is niet heel groot.
Het ziet er alleen niet zo spannend uit, maar deze elektrische auto zal vast goedkoop worden in 2025. auto verkopen duitsland. Dit moet wel heel erg goedkoop gaan worden. De Jaguar I-Pace was ooit een vooruitstrevende auto met Auto van het Jaar-trofee. Het grote nadeel is het laden: dat gaat niet supersnel. Eigenlijk traag
Qua looks is het nog steeds een moderne auto, zij het niet echt een archetype Jaguar. Ook deze elektrische auto wordt heel goedkoop in 2025. De prijzen zitten ze nu al onder de 20 mille, daar zal nog wel een hap af gaan volgend jaar. Renault was destijds een van de eerste merken met een kleine elektrische auto.
De Zoe kun je al voor lage prijzen krijgen, maar wij raden aan om echt even de R110 in de gaten te houden. Die wordt binnenkort vijf jaar oud en heeft meer vermogen en actieradius dan de oudere types (auto verkopen duitsland). Ook het interieur is er op vooruitgegaan. Qua prijzen zit de R110 nu al net onder de 10.000 euro, dus die zakt nog wel eventjes door
De Audi e-tron is de perfecte elektrische auto voor mensen die niet van elektrische auto’s houden. Het is namelijk gewoon een grote crossover van Audi. Ja, het gewicht is voelbaar hoog (2.370 kilo) en de range van het 50-model is zeer beperkt, maar daardoor prijstechnisch interessant is. De prijzen beginnen nu bij 25.000 euro, maar dat zou zo maar onder de 20 mille kunnen gaan zakken.
Laden kan ook best snel. De Opel Ampera-E wordt vaak vergeten. Ook toen ie nog nieuw was. Maar dit kan straks echt een topdeal worden. Het is een compacte crossover die er nog altijd vers uitziet. In technisch opzicht was het eigenlijk ook niet gek, de WLTP-range is ongeveer 380 kilometer.
Als de tweedehands Model 3’s er komen, zal de prijs zo onder de 10k kunnen zakken. Dan heb je er een prima gezinsauto aan. Het gewicht van 1.602 kilo valt relatief mee. De beste elektrische auto die je in 2025 tweedehands kunt kopen, waarschijnlijk. auto verkopen duitsland. De Kia e-Niro is een crossover die met de 65 kWh-batterij een (voor zijn tijd) flinke range (455 kilometer) heeft
Het gewicht van 1.702 kilo is niet heel laag, maar je hebt dan wel de grote batterij. De goedkoopste Kia e-Niro zit nu zo rond de 17.500 euro, dus die gaan vast flink onder de 15 mille zitten na de jaarwisseling.
Ze zijn nu voor veel particulieren een stuk betaalbaarder dan voorheen en sowieso stukken goedkoper dan een nieuwe EV. Dit zijn de 10 goedkoopste gebruikte EV's van het moment. Waarom deze prijzen zo laag zijn lees je in het artikel eronder. Renault Zoe met huuraccu 2013 - 20167.300Bouwjaar 01/2015 met 75. auto verkopen duitsland.000 km ca
De stoptrein van Utrecht naar Amsterdam raast met een noodgang voorbij en als hij uit beeld verdwijnt valt het oog op een drassig weiland waarin tientallen Tesla’s Model S staan, met de elektrisch aangedreven assen diep in het natte gras. Een trieste en nogal surrealistische aanblik. Auto’s met een nieuwwaarde van ergens tussen de 90. auto verkopen duitsland.000 en 130.000 euro staan hier wortel te schieten alsof ze waardeloos zijn
Sommige glimmen alsof ze er gisteren zijn neergezet, andere moeten hier - afgaand op de algengroene aanslag en het verzamelde vuil dat aan koets en ramen kleeft - waarschijnlijk al maanden bivakkeren. Een rijtje half weggezakt in de modder, enkele met de frunk een stukje open. We tellen er zo al dertig.
Volgens hem zijn deze auto’s afkomstig van een leasemaatschappij en nu weer eigendom van Tesla (zie ook onderaan dit artikel). Kuijpers volgt nauwlettend de handel en wandel van de autohandelaren, ook op de EV- en occasionmarkt. auto verkopen duitsland. ‘Dat veld met Tesla’s is illustratief voor wat er momenteel op de markt van gebruikte elektrische auto’s gebeurt
Maar daar ligt meteen ook een grote kans voor de consument. Zo zal het mij niets verbazen als er in 2024 Tesla’s Model 3 uit 2019 in de private occasionlease worden aangeboden met een maandprijs van 350 euro bij een looptijd van 2 jaar en 10.000 km per jaar. Die auto’s komen dan allemaal terug uit de lease.
Mark Schreurs, oprichter van de in elektrische auto’s gespecialiseerde Nederlandse leasemaatschappij Mistergreen, bevestigt die toekomstige zeer lage private lease occasionprijzen (auto verkopen duitsland). ‘Die Tesla Model 3 kan in de private lease zelfs nog goedkoper worden dan € 350 per maand. € 300 kan het zeker worden. Dat komt doordat er geen onderhoud op die auto’s zit en de afschrijving voor een groot deel al is gebeurd
Latest Posts
Mag Ik Een Auto Verkopen Zonder Keuring
Auto Opkoper Zoetermeer
Btw Auto Verkopen Aan Bedrijf